pomidory

Organizm potrzebuje przede wszystkim budulca i energii, których powinniśmy dostarczać w pokarmach. Jest to przede wszystkim białko i węglowodany oraz w mniejszym stopniu tłuszcze. Nie zapominajmy przy tym, że organizm potrzebuje do rozwoju i codziennego funkcjonowania bardzo wielu innych substancji, dostarczanych w małych ilościach. Takimi substancjami są między innymi witaminy oraz makroelementy i mikroelementy. Zapotrzebowanie dobowe na te substancje jest bardzo małe, nawet liczone w miligramach, ale bardzo istotne jest systematyczne ich dostarczanie oraz w odpowiedniej ilości. Niedobór mikroelementów jest szkodliwy, ale nadmiar również, ponieważ nadmiar niektórych mikro i makroelementów wpływa na niedobór innych.

pomidory

Mikro i Makroelementy odpowiadają za przebieg wielu procesów w organizmie, dlatego trzeba je dostarczać w pokarmach i wodzie. Trzeba zdawać sobie sprawę, że różne produkty żywnościowe zawierają różne ilości pierwiastków, a ponadto ich wchłanianie także nie jest takie samo. Może się różnić w zależności od rodzaju produktu oraz obecności innych substancji, na przykład kwasów lub witamin i innych mikroelementów. Niektóre substancje zwiększają wchłanianie mikro lub makroelementów. Wszystko to wygląda na skomplikowane, ale wystarczy zbilansowana i różnorodna dieta, aby dostarczyć ich tyle, ile potrzeba. Jedynie w przypadku dużych niedoborów można wspomagać się suplementacją pod kontrolą lekarza. Chcesz wiedzieć więcej – czytaj na https://portaldlazdrowia.pl/.